Veckoraport vecka 33 2012

En stark avslutning i fredags drog upp OMXS30 på +1.1% för veckan. Sedan årsskiftet är index nu upp med +10.5%. Den längre veckotrenden för OMXS30 är fortsatt positiv liksom den kortsiktigare dagstrenden. För Onsdagsfonden Sundry slutade veckan upp +0.2% till ett andelsvärde på 120.92. Sedan årsskiftet har andelsvärdet backat med -1.7%. Portföljrisken är 1.1%.

Onsdagsfonden PPM är back -0.2% sedan årsskiftet efter en vecka på +/-0%. Veckotrenden för både Bovespa (Brasilien) och BSE30 (Bombay, Indien) har nu slagit om till neutral efter en tids negativ trend. Därför köps andelar i fonder för dessa marknader. Följande order läggs till Pensionsmyndigheten:

One thought on “Veckoraport vecka 33 2012

  1. Tjena! Jag kommer nu ställa väldigt grundläggande frågor som alla säkert himlar med ögonen åt. Men jag är intresserad av att veta hur du rent konkret går tillväga. Kan alla gå in på pensionsmyndigheten och byta fonder? Vilken typ av pensionspengar är det som du placerar?
    Jag är 30 år och har massa olika bolag med nån tusenlapp här och där, utöver allmän pension. Kan jag välja att placera alla småsummor i ett och sen få ”bolla” med den summan hur jag vill?
    Många frågor men tacksam för svar. Gillar att följa din blogg och försöker verkligen lära mig🙂

Kommentera

