Första positionen

Onsdag igen då, härligt! 🙂

Modellen signalerar nu tydlig nedåttrend och då går jag kort varje onsdag, genom att sälja CFD:s. Idag blir det 33 kontrakt som såldes till kursen 933,4. Jag räknar för enkelhetens och rättvisans skull med att jag tar positionen till en kurs som motsvarar dagens sista säljkurs. Att ingångskursen diffar ca 1,5 punkter från OMX slutkurs beror på spreaden i CFD-kurserna.

Den initiala stoppen sätter jag på 971,03, och jag räknar alltså med att riskera ca 1240 kr på denna position, vilket i stort sett är 2,5% av kapitalet.

Hur OMX-index kommer att gå framöver har jag lika liten eller stor aning om som vem som helst, men jag vet exakt när jag ska kliva av om index utvecklas ofördelaktigt. När modellen säger tydlig nedåttrend räknar jag förstås med att sannolikheten för fortsatt nedgång är större än uppgång, men det är ingen större säkerhet i den prognosen.

Förhoppningsvis får jag anledning att återkomma med beräkning av vinststopp.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Det här inlägget postades i Okategoriserade och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

2 thoughts on “Första positionen

  1. Jag uppdaterar stoplossen efter varje dag. Om index rört sig fördelaktigt och/eller om volatiliteten minskat tillräckligt så flyttas stoppen närmare kursen annars håller jag den oförändrad.

    För denna position kommer jag alltså förhoppningsvis att undan för undan få flytta ned stoppen. Den kommer aldrig att flyttas uppåt.

Kommentera

